שחרור ציוד קשתות מהמכס
ההסבר שלהלן בא לסייע לקשתי איגוד הקשתות בישראל בתהליך הוצאת הרישיון לצורך יבוא אישי של ציוד קשתות שנרכש מהספקים בחו"ל. אין במידע שמובא כאן להוות כל תחליף להגדרות ולהנהלים של משרד הכלכלה ורשויות המכס החלים על יבוא אישי של כל ציוד שהוא על-פי החוקים והנהלים המוגדרים בחוק.
אז החלטתם שהגיע הזמן לרכוש לעצמכם ציוד קשתות משלכם, או שאולי ברצונכם לשדרג את הציוד הקיים שברשותכם, בכל מקרה, החלטתם לרכוש את הציוד מספק בחו"ל. רכשתם, שילמתם, והמשלוח כבר בדרכו אליכם. מה הלאה? כיצד משחררים את הציוד שנשלח עם הגיעו לארץ? את התשובות תמצאו כאן.
מיד לאחר שביצעתם את ההזמנה עליכם להתחיל בתהליך איסוף המסמכים הדרושים לכם והגשת הבקשה לקבלת רישיון הייבוא האישי שלו תהיו זקוקים על-מנת לשחרר את הציוד מהמכס.
אזהרה: במידה והמשלוח נוחת בארץ לפני שרישיון הייבוא האישי אושר ונמצא בתיק המשלוח, תדרשו לשלם לרשויות המכס קנס "דבר גילוי עברה" (דג"ע) בגובה של 500 ש"ח על כל משלוח!!!
בהתאם לכך, חשוב מאד שלא לדחות את התהליך ומומלץ אפילו לפנות לספק ולבקש ממנו לעכב את הוצאת המשלוח עד שבקשת רישיון הייבוא האישי שהגשתם תאושר.
שלב א': טפסים ומסמכים
יש למלא את הטפסים הבאים (מצורפים להורדה למטה):
1.הצהרה על יבוא אישי של טובין (טופס 130).
2.בקשה לרשיון יבוא (טופס H2)
שימו לב, בטופס זה שני עמודים. יש למלא את שניהם.
כמו כן, עליכם להצטייד ב:
-
מכתב בקשה להנפקת רישיון יבוא חד פעמי של ציוד קשתות שיונפק לכם על-ידי מנהל המועדון שבמסגרתו אתם מתאמנים.
-
הצהרה אישית על כך שהציוד הינו לשימושכם האישי בלבד ושהשימוש בו יעשה אך ורק במסגרת המועדון.
-
חשבונית של הרכישה.
-
תעוד מצולם של המוצר או המוצרים שהוזמנו.
רק אחרי שבידיכם כל המסמכים הללו והטפסים מולאו ונחתמו, תוכלו להמשיך לשלב הבא של הגשת הבקשה לקבלת רישיון יבוא.
שלב ב': הגשת בקשה לקבלת רישיון יבוא אישי
הגשה
הגשת הבקשה לקבלת רישיון יבוא מתבצעת באופן מקוון דרך מערכת "שער עולמי" של משרד הכלכלה והתעשיה, באמצעות טופס "בקשה לקבלת רישיון יבוא" (נוהל השליחה בפקס שהיה מקובל בעבר כבר אינו תקף).
להגשת הבקשה:
-
הכנסו לעמוד טופס בקשה לקבלת רישיון יבוא.
-
בשלב "כללי":
-
מרשימת סוג הבקשה בחרו באפשרות "רישיון מינהל תעשיות".
-
מרשימת רשות מטפלת בחרו באפשרות "מוצרים מסוכנים".
-
עברו לשלב הבא.
-
-
בשלב "פרטי המבקש":
-
בשדה מספר היבואן הזינו את מספר תעודת הזהות שלכם.
-
בשדה שם החברה הזינו את שמכם (שם פרטי + שם משפחה).
-
מלאו את שאר פרטי הזיהוי.
-
-
בשלב "פרטי הטובין":
-
בשדה "פרט מכס", הזינו את הקוד 9506990000/9
-
בשאר השדות שבשלב זה, הזינו את המידע המתאים.
-
תיאור הטובין = ציוד קשתות.
-
יעוד = לשימוש אישי.
-
כמות מבוקשת = משקל החבילה בק״ג.
-
יחידת מידה = ק״ג - קילו גרם.
-
ערך ופ"ב במט"ח (ליחידה) = עלות הציוד שרכשתם.
-
מטבע = המטבע שבו התבצעה הרכישה.
-
שווי הטובין = אותו ערך שהזנתם בשדה של ערך פו"ב במט"ח.
-
את שדות "מספר קטלוגי" ו"קוד הנחה" יש להשאיר ריקים.
-
-
בחלק של "רשימת יצרנים", הזינו את שמות כל היצרנים של פריטים בהזמנה שלכם ובחרו את ארץ היצרן. השתמשו בכפתור הוסף שורה להוספת יצרנים נוספים.
-
עבור "ארץ קניה", בחרו את ארץ הספק שממו בוצעה הרכישה.
-
בחרו את אופן המשלוח ודרך הכניסה לישראל.
-
-
בשלב "פרטי ספקים/ארצות יצוא", בחלק העליון של פרטי ספקים, הזינו את שם הספק שממנו בצעתם את הרכישה, ארץ הספק, מספר הזמנה ותאריך ביצוע ההזמנה.
את חלק "פרטי ארצות יצוא" אין צורך למלא. -
בשלב "צרופות", צרפו קבצים של:
-
שני הטפסים שמילאתם
-
המכתב שקיבלתם מהנהלת המועדון
-
הצהרה אישית על כך שהציוד הינו לשימושכם האישי בלבד ושהשימוש בו יעשה אך ורק במסגרת המועדון
-
חשבונית הרכישה
-
התעוד המצולם של הפריטים בהזמנה
ניתן לצרף את הקבצים כסריקות בפורמט JPG או כקבצי PDF (עדיף), כולל קבצי PDF שחתומים אלקטרונית.
-
-
בשלב "הערות ושליחה", הזינו הערות שיש לכם על הבקשה, הזינו את שמכם ואת מספר תעודת הזהות ולחצו על "שלח".
הערה: לפני השליחה, מומלץ להשתמש בכפתור "הדפס" להדפסת הבקשה.
אישור קליטה במערכת
לאחר שליחת הבקשה, ישלח לכתובת הדואר האלקטרוני שהזנתם בשלב "פרטי המבקש" אישור מ"מערכת מסלול" על קליטת הבקשה במערכת.
הערה: בהודעת האישור תמצאו קישור ל"מערכת מסלול" שאינו שימושי עבורכם מכיוון שהוא מחייב הזדהות באמצעות כרטיס חכם שמן הסתם אין לכם.
קבלת אישור/דחיה
משך אישור הבקשה אורך יום עד יומיים (במקרים מסויימים אולי יותר) ובסופו תקבלו הודעה נוספת מ"מערכת מסלול" שתציין את סטטוס הבקשה שלכם. אם סטטוס הבקשה הוא "אישור נקלט במכס", הבקשה שלכם אושרה. אם הסטטוס הוא "בקשה נדחתה", היא לא אושרה.
אל ההודעה יצורף גם קובץ PDF שיפרט את נתוני האישור או הדחייה של הבקשה שלכם.
במידה והבקשה נדחתה, תפורט סיבת הדחייה בהערות המאשר. למשל "חסרה הצהרה שהמבקש ישתמש במוצרים המבוקשים רק במסגרת פעילויות המועדון".
הערה: הנוסח בהודעה, בין אם הבקשה אושרה או נדחתה, יפתח תמיד במילים "התקבל אישור...", מה שעשוי להיות מבלבל. מצב האישור/דחייה האמיתי של הבקשה מופיע בהודעה אחרי המילים "עברה לסטטוס" או בקובץ האישור המצורף בסעיף "סטטוס הבקשה".
שלב ג': שחרור המשלוח
אופן שחרור המשלוח וקבלת הציוד שהוזמן תלויים בשיטת השילוח שלו לישראל.
דואר חבילות
לאחר שתקבלו מכתב מאגף המכס של הדואר שמבקש מכם להגיע ולהסדיר את קבלת החבילה שלכם, יש לסור למרכז הדואר שאליו הוזמנתם כשבידיכם:
-
כל המסמכים (רישיון הייבוא האישי, הודעת המשלוח מהדואר, קבלה על הרכישה, אישור החברות והצהרת השימוש).
-
אמצאי תשלום (כרטיס אשראי או צ'קים) לתשלום המכס והמע"מ.
הסכומים שתדרשו לשלם הינם בדרך כלל:
-
מכס בשעור כ-10% מסך הקניה, כולל דמי המשלוח.
-
מע"מ בשעור 17% מסך הקניה, כולל דמי המשלוח.
במהלך השחרור של המשלוח תתבקשו להציג את המסמכים לפקיד/ה, להתנהג בנימוס ובסבלנות, ולשלם את העלויות שיחושבו עבורכם במקום. רק לאחר שתעשו זאת, ישוחרר המשלוח שלכם ותקבלו אותו לידכם.
שימו לב: בדרך כלל מתבצעת פתיחה של החבילה לצורך זיהוי של כל הפריטים. בהתאם לכך, הקפידו לוודא שהכל מוצהר ושקיימת התאמה מלאה בין הפריטים בחבילה לתיעוד המצולם של הפריטים שסיפקתם לצורך קבלת רישיון הייבוא האישי ובין בסכומים המצויינים בהצהרה לקבלה/חשבונית שצמודה למשלוח.